onsdag 13 mars 2013

Författarpresentation

Hejsan!
 Mitt namn är Ida Söderman Dahlin. Jag är 20 år och bor i Ljusne, utanför Söderhamn. Varför jag började med squaredance var för att mina föräldrar dansade det när jag växte upp. Mina föräldrar började dansa squaredance 1993 i Söderhamn, när vi senare flyttade till Sundsvall 1996 så fortsatte de dansa där. Jag började prova på squaredance 2005, detta var då för att pappa ville börja igen efter att han och mamma haft ett uppehåll på några år. Jag och mina två systrar tyckte det var roligt att göra någonting med pappa och vi tyckte dessutom om musiken så vi bestämde oss för att fortsätta. Jag graduerade mig 2006.
Jag har många gånger tänkt på att lägga av med dansen pga tidsbrist eller för att jag ledsnade på det, men det höll kanske en vecka sedan var jag igång igen. Varför jag fortsatte då och även fortfarande dansar idag är för människorna, gemenskapen och självklart för att jag får röra på mig. Jag har lärt känna så otroligt mycket roliga och duktiga människor som jag är väldigt tacksamma över att jag idag får möjligheten att både dansa och umgås med privat. Och på grund av detta så har jag växt så mycket som person, jag kan idag göra saker och säga saker som jag inte alls trodde jag någonsin skulle göra. Detta har jag att tacka alla människor jag fått dansa med, framför allt de som jag dansar ofta med och som jag även pratar med privat, men även de jag bara dansat med en gång. Jag är även en allätare när det gäller musik och det är en sak med squaredance som jag verkligen gillar, det är inte bara äldre musik eller bara nyare musik utan det är blandat. Jag hoppas att vi med denna blogg kan få alla att inse hur roligt det är med squaredance.

 Squaredance är inte bara dans, det är så mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar