onsdag 27 mars 2013

Författarpresentation: Jon

Hej!
Jag heter Jon Hansell Nilsson och jag började dansa Square Dance 1999 efter att ha tagit emot en liten muta av mina föräldrar som också dansar. Dealen var att jag skulle prova på en gång och ja, jag håller fortfarande på :) År 2002 började jag calla i den Jämtländska föreningen the Great Lake Dancers och det skulle innebär en ny spännande utmaning inom Square Dance - rollen som dansledare.

Under åren som har gått har jag flyttat runt i Värmland och Skåne för att nu ha hamnat i Nora, ovanför Örebro. Jag har bytt adress, jobb, utbildningar, gym och bekantskapskretsar (sociala cirklar eller vad man nu vill prata om) men en sak som jag alltid har haft med mig är dansen. Jag har aldrig känt mig ensam på en ny ort och även fast jag har flyttat runt så träffar jag fortfarande samma glada vänner på olika danser :)

Jag har även intresserat mig för att arbeta lite mer med Square Dance. För mig är det inte bara "en dans". Så jag har skapat egen musik att dansa Square Dance till, vilken säljs under namnet Hansell Nilsson Records. Och jag har börjat arbeta mycket med marknadsföring av dansen, med tryckartiklar, uppvisningar, bilder och filmer. Eftersom det är viktigt för mig att fler får höra talas om Square Dance! Jag säger inte att alla måste dansa, men jag vill gärna att fler känner till att dansen finns och att fler får veta vad det handlar om!

Square Dance har kommit att bli en stor och viktig del i mitt liv. Det är en oerhört trevlig och mycket givande fritidsaktivitet som erbjuder vardagsmotion, en utmaning för hjärna och många nya glada vänner! Här i bloggen kommer jag att skriva om danser jag är på, både som dansare men även som dansledare, samt andra nya framsteg inom Square Dance!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar