måndag 1 april 2013

Författarpresentation: Amanda


Hallå!
Jag heter Amanda Bergström och jag bor i Bålsta utanför Stockholm. Jag är 19 år och jag började dansa squaredance när jag var 6 år - dvs år 2000. Som så många som dansar så började även jag på grund av min familj. Min mamma och pappa träffades genom dansen men mamma slutade när hon fick barn för hon kände att hon inte hade tiden att fortsätta och ville lägga sitt fokus på oss. Men pappa fortsatte att dansa och när min bror Kim blivit större så började även han. Vi följde ofta med på danser och kurser då pappa är en caller och höll i kurser veckovis. Efter att ha följt med på en massa danser utan att ha något att göra (förutom att sova på pappas jacka på scenen) medan pappa callade och min bror dansade så bestämde jag mig att jag kan väl börja dansa. (pappa hade ju frågat ett x antal gånger om jag inte skulle börja... ;)) Och jag fortsätta att dansa och dansar än idag. Även jag har haft mina småpauser då jag inte dansat så mycket, men jag håller fortfarande på även om inte så ofta. Jag dansar mest på större danser, alltså inte så många gånger om året och reser gärna runt för att se nya ställen och "varianter" - och träffa nya människor såklart!

En av de bästa sakerna som dansen har medfört är gemenskapen. Jag har träffat många underbara människor under mina år och har fortfarande kontakten med många. Även om man inte träffas så många gånger på året så finns allting kvar efter varje dans. Man är aldrig ensam! :)

Hoppas vi kan få er att inse hur kul det kan vara med square dance! För för mig har den iaf tillbringat mycket lycka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar